רגע לפני שאתם מזמינים את הטיסה, המלון והכרטיסים לפארקי השעשועים בארצות הברית, ודאו כי יש לכם ויזה בתוקף.
אין לכם?
הנה מה שאתם צריכים לעשות 🙂

סוגי ויזה לארצות הברית (חלק מהם..)

B1 – ויזת תייר   
מיועדת למי שמבקש להיכנס לארה"ב למטרת טיול, ביקור חברים/משפחה, קבלת טיפול רפואי, השתתפות בפעילות חברתית. כלשהי. על בעלי ויזה זו חל איסור חמור לעסוק בלימודים או בעבודה, גם אם בחינם. איסור: לימודים, עבודה – בתשלום או שלא בתשלום.

B2 – ויזת עסקים
מיועדת למי שמבקש להיכנס לארה"ב למטרה עסקית – פגישות עסקיות, פגישות עם לקוחות, השתתפות בכנסים.
בנוסף גם למי שמבקש להעביר הרצאות שלא בתשלום או לנהל מחקר ללא קבלת תשלום ולתקופה קצרה.

M/Fויזת סטודנט
ויזה המאפשרת לשהות בארצות הברית למטרת לימודים. מחייבת קבלה ללימודים במוסד אקדמי מוכר.

J – ויזת חילופי סטודנטים
ויזה המשמשת לחילופי סטודנטים או למבקשים להיכנס לארה"ב בארה"ב לטובת קורס, הכשרה או מחקר, כמו גם למדריכים ישראליים במחנות קיץ ותוכניות התמחות של סטודנטים במוסדות אקדמיים גבוהים.

D/1-Cויזת אנשי צוות
אשרת שהייה בארה"ב לעובדים בחברות תעופה בינ"ל במסגרת תפקידם.

E1 – ויזת סוחרים
מיועדת לעוסקים במסחר בין ישראל וארה"ב.

Rויזה לאנשי דת
מיועדת לאנשי דת לטובת עיסוק בנושאי דת בלבד בתחומי ארה"ב. על איש הדת להיות בארגון דתי במשך שנתיים לפחות ללא תשלום, לפני בקשת הויזה.

H, L, O, P, Q  – ויזת אישור עבודה
מיועדת למי שמבקש לעבוד בארה"ב. סוג הויזה בהתאם לסוג המקצוע.
מחייבת אישור ממעסיק בארה"ב.

שלבים לקבלת ויזת תייר (מה שבאמת צריך בשביל בילוי בפארקים בארצות הברית)

  1. מילוי אונליין של טופס בקשה DS-160  באתר האינטרנט של שגרירות ארה"ב.
    טופס אלקטרוני בשפה האנגלית עם בועיות הסבר בעברית. כולל מידע על פרטים אישיים, סיבות הביקור בארה"ב, מקצוע, שאלות ביטחוניות ועוד. את הטופס יש למלא באנגלית בלבד.
    * דאגו מראש לתמונת דרכון בגודל 5*5, צבעונית, מעודכנת, עם פנים ברורות וללא משקפי ראייה. את התמונה תצטרכו להעלות לטופס.
    * לכל טופס יש קוד זיהוי ייחודי. שימרו אותו. ייתכן ותרצו למלא את הטופס בשלבים וקוד הטופס נדרש לטובת העניין.
    * בשדה הראשון של הטופס, עליכם לבחור היכן תרצו לעבור את הריאיון (ירושלים או תל אביב).
    שימו לב!
    * אם לא תעדכנו את הטופס במשך 20 דקות הוא יאופס ותהיו חייבים להתחיל הכל מחדש.
    * עליכם לסיים למלא את הטופס תוך 30 יום, אחרת תצטרכו להתחיל טופס חדש.
    * ניתן לשמור את הטופס בקובץ במחשב האישי ולמלא אותו בזמן שלכם.
    * כל זמן שלא הגשתם את הטופס תוכלו לחזור לשלבים קודמים ולעדכן את תשובותיכם. רק כאשר אתם משוכנעים שעניתם לשביעות רצונכם שלחו אותו, ואז יעלה דף אישור עם ברקוד. הדפיסו אותו.
  2. תשלום האגרה לויזה בעמוד הרלוונטי באתר השגרירות.
    * עלות כל ויזה = 160$ (נכון להיום).
    * ניתן לשלם בויזה/מאסטרכרט או שובר לתשלום בדואר/תשלום בטלפון.
    * עליכם ליצור חשבון לפני האפשרות לשלם.
    * עליכם לבחור אפשרות למשלוח – כיצד תרצו שישלחו אליכם את הדרכון עם הויזה. 
    מומלץ להוסיף תשלום עבור שירות שליחים.
  3. תיאום ריאיון בשגרירות ארה"ב.
    * אתר לקביעת ראיון בקונסוליה בתל אביב –
    * אתר לקביעת ראיון בקונסוליה בירושלים –
  4. הגעה לריאיון בשגרירות ארה"ב.
    * יש להגיע לראיון בשעה הנקובה.
    * חובה להביא לראיון את המסמכים הבאים:
    – אישור מודפס על מילוי טופס הבקשה 160-DS.
    – מכתב הזימון לריאיון.
    – דרכון בתוקף (לפחות ל-6 חודשים לאחר מועד הכניסה המיועד לארה"ב).
    – תמונת פספורט צבעונית בגודל 5*5.
    – קבלה עבור תשלום האגרה.
    – שכירים: מכתב מקורי מהמעסיק הכולל פירוט על משך הזמן בו אתם עובדים ועל כך כי אתם ממשיכים לעבוד בחברה. תלושי שכר אחרונים.
    – עצמאים: מכתב מקורי וחתום מרו"ח המעיד על העסק הפעיל, אופיו ורווחיו.
    – מסמכים נוספים המעידים על זיקה לארץ ועל כוונתם לחזור כגון בעלות על רכב/דירה, חוזה שכר דירה וכיו"ב.
    את כל המסמכים הביאו במעטפה או ניילונית בלבד.
  5. קבלת הדרכון והויזה בדואר.

חשוב!!
בהגיעכם לראיון בשגרירות לא תוכלו להכניס את הפריטים הבאים:
* תיקים מכל סוג.
* ציוד אלקטרוני – דיסק און קי, טלפון סלולרי, מחשב נייד, טאבלט וכיו"ב.
* בקבוקי שתייה עם נוזלים.
* גפרורים ומצתים.
* שפתונים ועוד.

סטטוס קבלת הויזה

ניתן לבדוק את סטטוס הטיפול בבקשה הויזה בשתי דרכים:

  1. טלפונית – מוקד הפניות של השגרירות: 03-5197475
  2. באתר האינטרנט – https://ais.usvisa-info.com/he-il/niv